Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 220
Adaptive Tracking for DC-Derivate Motor Based on Matrix Forgetting
(Computación y Sistemas, 2009)
Variable forgetting factor least squares identification algorithm : a convergence analysis
(Elsevier, 1988)
This paper studies the convergences of the least-squares identification algorithm with variable forgetting factor. The evolution of the parameter estimator with respect to initial conditions, actual parameter changes and ...
Identification of Non Stationary ARMA Models Based on Matrix Forgetting
(Revista Computación y Sistemas; Vol. 3 No. 1, 1999-09-10)
Abstract. To identify time-varying matrix parameter participating
in ARMAX-model description, a new recursive procedure is suggested in this thesis. This algorithm presents a combination of recursive version of Instrumental ...
Convergence analysis of the least squares identification algorithm with variable forgetting factor for time varying linear systems
(Elsevier, 1987)
This paper studies the convergence of the least-squares identification algorithm with a variable forgetting factor. The evolution of the parameter estimator with respect to initial conditions, actual parameter changes and ...
Adaptive arrival cost update for improving Moving Horizon Estimation performance
(Elsevier Science Inc, 2017-05)
Moving horizon estimation is an efficient technique to estimate states and parameters of constrained dynamical systems. It relies on the solution of a finite horizon optimization problem to compute the estimates, providing ...
Incidencia del olvido en el aprendizaje de la organización
(2014)
Aunque el impacto y las consecuencias del olvido pueden ser trascendentales y duraderos en las organizaciones, el trabajo empírico que estudia este fenómeno es escaso y se sabe poco sobre los mecanismos específicos a través ...
La gestion des comportements d’élèves en salle de classe en fonction du type de programme de renforcement social utilisé par une enseignante
(Acta ComportamentaliaActa Comportamentalia: Revista Latina de Análisis del Comportamiento, 2017)
La gestion des comportements d’élèves en salle de classe en fonction du type de programme de renforcement social utilisé par une enseignante
(Acta ComportamentaliaActa Comportamentalia: Revista Latina de Análisis del Comportamiento, 2017)